اسباب کشی ماشین ظرفشویی و لباسشویی

اسباب کشی ماشین ظرفشویی و لباسشویی

یکی از مشکل هایی که هنگام جا به جایی وسیله های منزل با آن رو به رو می شویم، اسباب کشی ماشین ظرفشویی و ماشین لباسشویی است. که برای جابه جایی آن ها باید اصول خاصی را رعایت کنیم. در این مقاله تلاش می کنیم تا درباره حمل و بسته بندی ماشین ظرفشویی و لباسشویی نکته هایی را به شما آموزش دهیم تا با روش صحیح و درست اسباب کشی آن ها اطلاعات کافی را کسب نمایید.

بسته بندی وسایل بزرگ خانه

با بسته بندی دقیق و اصولی وسایل گران و بزرگ خانه مثل: ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی از آسیب های احتمالی جلوگیری می کنید. شاید برایتان سئوال پیش آید که چرا باید اصلا وسایل بزرگ خانه را باید بسته بندی کرد؟ اما باید بدانید که وسایل بزرگ هم مانند دیگر وسایل ممکن است در زمان حمل و نقل توسط کارگران با برخورد به دیوار آسیب ببیند.

پس بهترین کار این است تمام وسایل را به صورت درست و اصولی بسته بندی کنید و اگر کارتن های اولیه را در اختیار ندارد می توانید از وسایلی مثل: نایلون حبابدار، چسب، کارتن های چند لایه، سلفون و روزنامه باطله استفاده کنید.

بسته بندی ماشین ظرفشویی و لباسشویی

حمل ماشین لباسشویی و ظرفشویی یکی از دشوار ترین و سخت ترین مراحل اسباب کشی به حساب می آید. این دو وسیله احتمال خراب شدنشان بالا است، و یا برای جلوگیری از این احتمال باید بسته بندی درست و صحیح را انجام دهید. لازم به ذکر است برای بسته بند از دو روش زیر استفاده کنید:

اسباب کشی ماشین ظرفشویی و لباسشویی

نکته مهم در بسته بند ماشین ظرفشویی و لباسشویی محکم کردن درام آن ها است. برای آنکه هنگام جا به جایی درام ثابت بماند و از تعادل خارج نشود؛ پیچ های مخصوص آن را در حین اسباب کشی در پشت ماشین ها محکم کنید.

شیر های آب را به بدنه ماشین بچسبانید و برای بسته بندی می توانید از بابل رپ های استفاده کنید و تمام دور آن را با پلاستیک حبابدار بپوشانید و با استفاده از چسب محکم کنید تا در اثر ضربه آسیب نبیند.

حمل و نقل ماشین ظرفشویی و ماشین لباسشویی

قبل از هر چیزی باید به این نکته توجه کرد که بهترین راه برای انجام حمل و نقل اسباب و اثاثیه سپردن آن ها به شرکت های باربری می باشد. بنابراین با انتخاب یک شرکت درست و مناسب می توانید تمام امور اسباب کشی خود را با خیال راحت به آن ها سپرده تا در کمترین زمان و با دقت بالا اقدام به جا به جایی کنند.

با توجه به آنکه قیمت دستگاه هایی مثل ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی، در صورت هر گونه اشتباهی خسارت جبران ناپذیری را به وجود می آوردند. علاوه بر این وزن چنین دستگاه هایی معمولا زیاد است و فرایند جا به جایی آن باید با دقت زیاد و توسط کارگران حمل بار انجام گیرد تا مانع آسیب های احتمالی شود.

کارتن های مناسب برای اسباب کشی ماشین لباسشویی و ظرفشویی

بسته بندی وسایل از اهمیت بالایی برخوردار است. برای حمل و نقل ماشین لباسشویی و ظرفشویی باید از کارتن های خود وسایل استفاده کنید. ابعاد کارتن ها باید متناسب با سایز دستگاه انتخاب گردد به همین دلیل بهتر است همیشه از کارتن خود دستگاه استفاده کنید. در صورت نبود کارتن های دستگاه می توانید از کارتن هایی محکم و در سایز دستگاه استفاده کنید.

اسباب کشی ماشین لباسشویی و ظرفشویی با استفاده از پلاستیک حباب دار

استفاده از پلاستیک حبابدار برای بسته بندی وسیله ها قبل از قرار دادن در کارتن می باشد. در صورت نداشتن چنین پلاستیکی می توان از یونلیت و یا فرم  های ضربه گیر استفاده کنید. این کار باعث می شود در صورت هر گونه ضربه یا آسیبی به کارتن هنگام جا به جایی، شدت آن کم و از آسیب جدی به دستگاه وارد نشود.نکته قابل توجه این است که قبل از انجام هر گونه جابه جایی بهتر است ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی را با یک نایلون بسته بندی کرد.

محکم کردن پیچ های حمل ماشین لباسشویی و ظرفشویی

نکته حائز اهمیت این است که نصب و محکم کردن پیچ های مختص حمل دستگاه قبل از خرید دستگاه و نصب باید توسط نصاب باز شود. انجام این کار باید حتما توسط نصاب صورت بگیرد اما عموما این کار را خود پرسنل شرکت های باربری انجام می دهند.تعادل دستگاه ها به وسیله این پیچ ها تنظیم شده و در صورت محکم نبودن آن احتمال آسیب به دستگاه ها هنگام اسباب کشی زیاد است.

اسباب کشی ماشین ظرفشویی و لباسشویی

نحوه صحیح بلند کردن لباسشویی و ماشین ظرفشویی

پنل هایی که روی دستگاه هستند محل درستی برای برداشتن دستگاه نمی باشند و امکان آسیب به وسیله در چنین وضعیتی وجود دارد. بنابراین باید دستگاه را از قسمت زیر آن بلند نمایید و سپس ماشین ظرفشویی و ماشین لباسشویی را جا به جا کنید.

جابه جایی ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی توسط دو نفر

بهترین و راحت ترین روش برای حمل و بسته بندی وسایلی مانند لباسشویی و ماشین ظرفشویی به کارگیری دونفر می باشد. یکی از آن دو نفر قسمت پایین دستگاه را می گیرد و دیگری قسمت بالای دستگاه را بر عهده دارد.این روش تمیز تر و با دقت تر از روش های دیگر است. نکته: هیچ گاه برای جا به جایی ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی از سواری استفاده نکنید.

چرخ های مخصوص جابه جایی ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی

یکی از راحت ترین راه بعد از بسته بندی برای حمل و نقل چنین وسایل سنگینی استفاده از چرخ های مخصوص است. استفاده از این وسیله علاوه بر پایین آوردن دستگاه احتمال آسیب به کمر و پا ها را کاهش می دهد.

کلام آخر

بسته بندی وسایل بزرگ  خانه قسمت اصلی و زمان بر در اسباب کشی به شمار می رود. بسته بندی وسایل به نحوه صحیح مهم ترین قسمت اسباب کشی است و اما اگر به درستی انجام نشود؛ زمان، هزینه و دردسرهای زیادی را به همراه دارد. در پایان مقاله همان طور که گفته ایم ایمن تر و بهترین راه برای اسباب کشی وسایل استفاده از یک شرکت معتبر و مناسب می باشد. یک شرکت خوب از کارگران با مهارت و ایده آل برای بسته بندی و جا به جایی اثاثیه استفاده می کند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    پنج × سه =

    دسته بندی محصولات