نکات طلایی بسته بندی وسایل برقی

بسته بندی وسایل برقی

بسته بندی وسایل برقی اقدام  مهمی است که نیاز به دقت فراوانی دارد به طور کلی بسته بندی و جعبه سازی  برای جلوگیری از آسیب رساندن  محتویات درون کارتن و هزینه و خسارتی که در اثر عدم توجه به نکات مهم در بسته بندی به وجود می آید ضروری است. هنگام انتقال یک وسیله برقی در اسباب کشی نگرانی های  زیادی وجود دارد که ممکن است در هنگام جابجایی آسیبی به آن وارد شود و با تنظیمات آن ها به هم بریزد.

برای وسایل برقی که حساسیت ویژه ای دارند و فرد نیز هزینه زیادی برای خریداری آنها صرف می کند و در صورت خرابی، خسارات زیادی وارد می شود. در واقع لوازم و وسایل برقی جزو گران ترین و مهمترین لوازم موجود در یک خانه می باشد لذا هنگام جابجایی و حمل و نقل آنها باید جانب احتیاط را رعایت کرد و جوانب مختلف را مورد بررسی قرار داد و اصول و قواعد خاصی برای بسته بندی هر محصول وجود دارد که باید مورد توجه قرار بگیرد.

بی توجه به نکات  بسته بندی لوازم برقی میتواند خسارت های جبران ناپذیر به دنبال بیاورد. ما در ادامه  مقاله در مورد  بسته بندی لوازم برقی صحبت می‌کنیم تا پایان مقاله با ما همراه باشید، تا با نحوه بسته بندی و انتقال هر یک از وسایل برقی آشنا شوید.

  • بسته بندی یخچال فریزر

در اسباب کشی یکی از گرانترین وسایل برقی خانه یخچال فریزر می باشد.  کارتن لوازم برقی باید به اندازه کافی بزرگ و جادار باشد. قبل از بسته بندی ابتدا یخچال خود را خالی کنید تمامی سینی‌ها و قفسه های یخچال را خارج نمایید و آن ها در محلی قرار دهید تا شکسته نشوند و ترک برندارد. خالی نکردن یخچال هنگام  جابجایی به آن آسیب می رساند. با خالی کردن یخچال حمل غن آسان تر می شود و به قطعات آن آسیبی وارد نمی شود.

چنانچه یخچال شما به گونه ای است که نمی‌توان سینی ها و قفسه های آن را جدا کرد به کمک یک چسب نواری قفسه ها و سینیی ها را در درون یخچال فیکس کنید تا در هنگام جابجایی تکان نخورند. به طور کلی بهتر است محیط یخچال شما خالی باشد پس از خالی کردن یخچال نوبت خاموش کردن یخچال میرسد توصیه می شود.

حتما سیم برق یخچال را دو روز قبل از جابجایی از پریز جدا کنید تا یخ های درون فریزر به خوبی آب شود و یخ زدایی فریزر به خوبی انجام بگیرد. به زدایی فریزر ممکن است تا ۸ ساعت هم طول بکشد به همین دلیل شب قبل از جابجایی برای یخ زدایی  یخچال  فریزر اقدام کنید. .پس از انجام  مرحله خشک کردن و تمیز کردن یخچال، درب های یخچال را با چسب نواری قوی و طناب محکم ببندید و سپس آن را در درون جعبه و کارتن بسته بندی قرار دهید.

می توانید از نایلون حبابدار جهت امنیت بیشتر یخچال خود استفاده کنید. نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که کارتون و جعبه بسته بندی باید به اندازه کافی محکم باشد. اگر  کارتون اصلی خود یخچال فریزر وجود دارد بهتر است از همان کارتن برای بسته بندی یخچال استفاده کنید.

بسته بندی وسایل برقی

  • بسته بندی  ماشین ظرفشویی

 برای بسته بندی ماشین ظرفشویی مثل یخچال فریزر ابتدا باید جعبه و کارتن بسته بندی لوازم الکترونیک را تهیه کنید. برای شروع بسته بندی ماشین ظرفشویی مخزن آن را خالی کنید. مخزن ماشین ظرفشویی باید جدا بسته بندی شود و در کارتن لوازم برقی و  جعبه لوازم برقی تعبیه گردد. بیش از  بسته بندی حتماً آن را خشک کنید در هنگام قرار دادن آن در کارتن بسته بندی از حباب ضربه گیر استفاده کنید.

  • بسته بندی ماشین لباسشویی

جعبه و کارتن بسته بندی لوازم الکتریکی و الکترونیکی همچون ماشین لباسشویی باید مقاوم و ضد ضربه باشد. ماشین لباسشویی از لوازم برقی حیاتی و کاربردی می باشد که با برق و آب کار میکند. بنابراین برای بسته بندی وسایل برقی از یک فرد کار بلد و حرفه کمک بگیریم . برای بسته بندی ماشین لباسشویی مطمئن شوید که  آب داخل آن وجود ندارد. به منظور اطمینان از خشک بودن کامل ماشین لباسشویی، آن را  با یک حوله تمیز کنید تا از نبود آب مطمئن شوید.

  • دسته بندی اجاق گاز

قبل از بسته بندی اجاق گاز با یک شوینده مناسب سطح اجاق گاز خود را تمیز کنید پس از آن برای بسته بندی  اجاق گاز بهتر است هر یک از قطعات آن را در صورت امکان به صورت جداگانه بسته بندی نمایید دقت کنید. اگر در جدا کردن شیلنگ های گاز مهارت ندارید حتما از افراد ماهر و با تجربه کمک بگیرید.

سیم های برق  را در یک گوشه جمع کنید به گونه ای که هنگام اسباب کشی به آنها آسیب وارد نشود، آنها را درون کارتون لوازم برقی بگذارید. برای بسته بندی اجاق گاز از کارتون اولیه یا جعبه لوازم برقی مناسب اجاق گاز و فر استفاده کنید. استفاده از نایلون حبابدار اطمینان شما را جهت سالم بودن اجاق گاز خود بیشتر میکند.

بسته بندی وسایل برقی

  • بسته بندی مایکروفر

بسته بندی مایکروفر از سخت ترین  نوع بسته بندی می باشد. در هنگام جابجایی وسایل برقی باید آن ها را درون جعبه کارتن بسته بندی لوازم الکترونیکی قرار بگیرید. هنگام انتخاب کارتن اسباب کشی و جعبه برای بسته بندی مایکروفر دقت کنید که مقاومت کیفیت کارتون از اهمیت بالایی برخوردار باشد تا به وسایل شما هنگام جابجایی آسیب وارد نشود.

  • بسته بندی اتو

 برای بسته بندی اتو در وهله اول مطمئن شوید که مخزن آن خالی است و آن را درون کارتن و یا جعبه  ضد ضربه بگذارید و سپس آن را داخل جعبه یا کارتن بسته بندی لوازم برقی قراردهید.

  • بسته بندی جاروبرقی

 بهترین جعبه برای بسته بندی جاروبرقی جعبه فابریک آن است  زیرا می توانید از سلامت لوازم خود حین جابجایی اطمینان بیشتری داشته باشید. با توجه به کاربرد فراوان جاروبرقی در منزل توصیه می‌شود این وسیله را در آخرین لحظات بسته بندی نمایید.

  • بسته بندی لپ تاپ

 کارتن بسته بندی لوازم الکترونیکی همچون  لپ تاپ باید به گونه ای باشد که به طور کامل از این وسیله محافظت کند. بهتر است در کنار کارتن های جعبه از پلاستیک حبابدار و یونولیت هم استفاده کنید. لپ تاپ وسیله ای است که حاوی اطلاعات بسیار مهمی می باشد و با توجه به هزینه زیادی که برای خرید لپ تاپ صرف می‌کند اید لازم است که در  حمل و انتقال این وسیله دقت لازم را به خرج دهید و با نکاتی که در جهت بسته بندی لپ تاپ و کامپیوتر وجود دارد آشنا باشید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    چهار × 3 =

    دسته بندی محصولات