نکاتی برای حمل ایمن وسایل در جابه جایی خانه

حمل ایمن وسایل

جا به جایی منزل همیشه با چالش ها و مشکلاتی رو به رو است که از هیجان و انرژی مثبت نقل مکان به خانه ای جدید می کاهند، اولین قدم و مسئله که در جا به جایی ها و نقل مکان ها بسیار مهم و چالش برانگیز است مسئله ی بسته بندی اثاثیه و جا به جایی آن ها می باشد. در این مقاله هدف ما، ذکر نکاتی است که باید برای حمل ایمن وسایل در جابه جایی رعایت کنید و نسبت به آن ها توجه داشته باشید پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

بسته بندی وسایل

در اسباب کشی نحوه ی بسته بندی وسایل بسیار مهم و حائز اهمیت می باشد چراکه بسته بندی اصولی و درست علاوه بر اینکه سبب راحتی و عدم سردرگمی برای شما خواهد بود، جا به جایی را نیز راحت تر می کند. هر وسیله ای با توجه به نوع خود طریقه ی بسته بندی مخصوص خود را دارد به عنوان مثال شما نمی توانید همانگونه که لباس ها را بسته بندی می کنید، ظروف آشپزخانه را نیز بسته بندی کنید بنابراین اولین اصل و نکته ی مهمی که باید در نظر داشته باشید بسته بندی صحیح لوازم و وسایل  با کمک نایلون حبابدار و کارتن اسباب کشی می باشد.

جا به جایی وسایل سنگین

هر خانه وسایل سنگین مختلفی از جمله مبل ها، یخچال، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، تخت، بوفه، میز غذاخوری و…. دارند که هنگام اسباب کشی و نقل مکان باید آن ها را جا به جا کنید همان‌طور که می‌دانید جابه جایی وسایل و اقلام سنگین بسیار دشوار است اما این کار فنون خاصی دارد تا به بدن کمترین فشار و آسیب وارد شود بنابراین اگر شما نسبت به این فنون و حمل وسایل سنگین آگاهی ندارید توصیه می کنیم تا از افراد متخصص این کار و حرفه ای در اسباب کشی کمک بگیرید. اما نکته ای که قبل از جابه جایی این وسایل باید در نظر بگیرید این است که آیا انتقال این لوازم به خانه ی جدید ضروری و لازم است یا خیر؟ اگر پاسخ منفی بود دیگر احتیاجی به جا به جایی و حمل آن ها نخواهید داشت.

حمل ایمن وسایل

اقدامات لازم برای جا به جایی لوازم

قبل از انجام هرگونه جابه جایی و حمل لوازم و اثاثیه منزل باید دو دسته اقدامات لازم و ضروری را در نظر بگیرید تا هیچ گونه آسیبی به خود و لوازم منزل خود وارد نکنید. قدم اول آماده سازی تجهیزات مناسب برای اسباب کشی ایمن است و قدم دوم محافظت مناسب از اشیا می باشد که در ادامه توضیح مختصری در ارتباط با هر کدام خواهیم داد.

اماده سازی تجهیزات مناسب برای اسباب کشی

برخی از تجهیزات برای اسباب کشی ایمن وجود دارند که بدون آن ها امکان این امر وجود ندارد اما برخی دیگر از این تجهیزات قابل جایگزینی هستند اما استفاده از ان ها توصیه می شود بنابراین برخی از پیش نیازهای مهم برای اسباب کشی ایمن عبارتند از:

  • کالسکه اشیا: کالسکه اشیا همانطور که از نامش پیداست یک وسیله ی چرخ دار برای حمل وسایل می باشد که با استفاده از آن دیگر اسیب و فشاری بر بدن و سلامت جسمانی شما وارد نخواهد شد، برای تهیه ی این وسیله می توانید آن را خرداری کنید و یا از شرکت حمل و نقل مد نظر خود کرایه کنید.
  • پتوی مبلمان: پتوی مبلمان یا پتوی حمل اثاثیه نوعی محافظت کننده برای اشیاء باارزش می باشد، از این پتوها در سراسر دنیا برای اسباب کشی استفاده می شود. اصولا شرکت های باربری تعدادی از این پتوها را دارند که می توانید از آن ها کرایه کنید.
  • تسمه ی مبلمان: این تسمه برای ثابت نگه داشتن مبلمان و اقلام بزرگ بر روی کالسکه اشیا و یا ماشین باربری مورد استفاده قرار می گیرد همچنین می توانید از یک طناب محکم برای این کار استفاده کنید.
  • صفحات لغزاننده: این وسیله برای جابه جایی لوازم و وسایل در مسافت های کوتاه و جابه جایی بر روی سطوحی مانند چوب می باشند.

حمل ایمن وسایل

محافظت مناسب از اشیا

یکی دیگر از مسائل مهم در حمل ایمن وسایل حین اسباب کشی و جا به جایی منزل محافظت مناسب از اشیاء و لوازم می باشد که قطعا یکی از دغدغه های شما یک جابه جایی بدون آسیب زدن به لوازم منزل و خود منزل می باشد. هنگام جا به جایی لوازم و اثاثیه ی سنگین خانه مانند لوازم آشپزخانه خطرات احتمالی همچون ضربه خوردن به دیوارها، کاشی ها، روکش و یا کفپوش های منزل و… وجود دارد که شما باید اقداماتی را جهت پیشگیری و محافظت از منزل و اثاثیه ی خود انجام دهید که برخی از آنها عبارتند از:

  • مسیرهای خروجی منزل را با استفاده از صفحات بزرگ و ضخیم پوشش دهید برخی از صفحات پلی اتیلن برای پوشش مناطق پر تردد می تواند بسیار کاربردی و موثر می باشد.
  • برای گوشه های تیز لوازم و اثاثیه می توانید از گوشه گیرهای مخصوص این کار استفاده کنید تا علاوه بر وسایل منزل، خانه و دیوارها نیز از هر گونه اسیب مصون بمانند.

نکات تکمیلی برای اسباب کشی

پس از رعایت نکات بالا و انجام اقدامات فوق، وقت اسباب کشی می باشد اما برخی نکات دیگر و تکمیلی وجود دارد که رعایت آن ها واجب و ضروری می باشد.

  • ابتدا در نظر داشته باشید که حمل ایمن وسایل و لوازم سنگین قلق خود را دارد و این کار را به افراد مجرب این حرفه بسپارید.
  • یخچال را حتما چند ساعت قبل از جا به جایی از برق خارج کنید.
  • برای جدا سازی ماشین های ظرفشویی، لباسشویی و یخچال از بسته بودن شیر آب ورودی اطمینان حاصل کنید و پس از مطمئن بودن از خالی بودن شلنگ های اب، آن ها را از شیر آب جدا کنید.
  • اقلامی که با گاز کار می کنند می توانند خطرناک باشند مگر اینکه بدانید که چگونه با آنها برخورد کنید. از یک متخصص معتبر بخواهید که برای جداسازی خط لوله گاز از اجاق گاز به شما کمک کند.
  • دقت کنید که ماشین لباسشویی حاوی میله های محافظت کننده می باشند که در حین جابجایی با هدف جلوگیری از جابجایی آنها مورد استفاده قرار می گیرند پس از این میله ها برای ثابت نگه داشتن چرخاننده ماشین لباسشویی خود استفاده کنید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    1 × یک =

    دسته بندی محصولات