فوت و فن اسباب کشی لوازم اداری

اسباب کشی لوازم اداری

اسباب کشی ادارات  کار دشواری است  که می تواند مشکلاتی به بار بیاورد. استرس جابجایی دفتر نه تنه بر عملکرد های روزانه شغلی تاثیر می گذارد بلکه باعث می شود بهره وری کارمندان هم کاهش یابد. تبعات منفی اسباب کشی لوازم اداری تا مدتها گریبانگیر یک مجموعه اداری خواهد بود اما ترفند هایی برای کاهش این خسارت‌ها وجود دارد ما امروز اسباب کشی لوازم اداری می پردازیم لطفا با ما همراه باشید. .

اسباب کشی لوازم اداری

اسباب کشی  لوازم اداری به نظر ساده می رسد اما استرس زیادی را به کارمندان و مدیران مجموعه تحمیل می‌کند زمان حاله جایی و  حمل بار شرکتی دارای اهمیت زیادی است زیرا هرچه زمان بیشتری صرف جابجایی و حمل و نقل شود رسیدگی به کارهای اداری به تعویق می‌افتد. در واقع از مدت‌ها قبل کارمندان برای روز اسباب کشی آماده می‌شوند و کار به حالت نیمه تعطیل در می‌آید و خسارات جبران ناپذیری به ادارات وارد می شود که برای جبران آن باید هزینه و زمان زیادی را صرف نماید. برای اسباب کشی لوازم اداری نکات وجود دارد که اگر آنها را مورد توجه قرار دهید این خسارت‌ها و زیان ها به حداقل می رسد در ادامه این نکات را بیان می‌کنیم:

  • از قبل برنامه‌ریزی کنید 

برای اسباب کشی دفتر کار خود حتماً از قبل برنامه ریزی نمایید بعد از بحث زمان و برنامه ریزی برای هزینه جابجایی لوازم اداری نوبت به یک جدول زمان بندی دقیق برای اسباب کشی است،همه کارهایی که لازم است برای جابجایی لوازم اداری انجام شود را در این جدول یادداشت کنید و زمان مناسبی را برای آنها در نظر بگیرید.

برخی کارها قبل بسته بندی باید انجام شود،  هنوز کارهای زیادی برای حین اسباب کشی و حتی بعد از جابجایی باقی مانده است، که باعث افزایش استرس کارمندان و رئیس شرکت می شود اگر در جدول زمانبندی خود آنها را یادداشت کنید و برای آن ها زمان مناسب در نظر بگیرید این آگاهی شما استرس را کاهش می‌دهد و باعث می‌شود بتوانید به راحتی برای آنها برنامه ریزی نمایید.

اسباب کشی لوازم اداری

  • همه کارمند را در جریان  در روز موعود اسباب کشی قرار دهید 

بهتر است همه ی کسانی  که در یک اداره کار می‌کنند از قبل برای جابجایی آماده شوند. پرونده های اداری فایل ها و لوازم شخصی کارمندان باید توسط خودشان بسته بندی شود تا مدرک و سند معتبری گم نشود و به این ترتیب شروع کار در محل جدید هم راحت‌تر و زودتر صورت می پذیرد. زیرا کارمندان به نوعی در امور اسباب کشی دخیل هستند و می‌توانند کارهای مربوط به خود را انجام دهند.

  • اسباب کشی لوازم اداری و مبلمان دفتر کار

لازم است محل جدید را از قبل بررسی نمایید اگر دفتر کار جدید شما از دفتر کار قبلی شما بزرگتر است به مبلمان بیشتری نیاز دارید. در واقع بهتر است از قبل تمام چیزهایی که نیاز دارید را یادداشت نمایید و آنها را آماده کنید و به محل جدید ببرید تا به محض اسباب کشی هرچی سریعتر کار خود را مجدد شروع کنید.

سفارش ساخت مبلمان جدید چند روز طول می کشد لذا این کار را به روزهای بعد از اسباب کشی نیندازید. با یک طراح داخلی می‌تواند در این مورد مشورت نمایید تا کارها مطابق میلتان پیش رود. از این روش برای کاهش استرس می توانید استفاده کنید و کارهایی را که از قبل قابل انجام هستند را انجام دهید تا کار شما زیاد به تعویق نیفتد.

  • وسایل مرتبط را کنار هم نگه دارید

حتما بسته بندی وسایل مرتبط را کنار هم نگه دارید و از افرادی که کار بسته بندی انجام می دهند بخواهید آنها را به این صورت بسته بندی  کنند زیرا در این صورت هنگام ورود به دفتر جدید به راحتی می‌توانید آنها را مجددا راه اندازی نمایید. برای جلوگیری از سردرگمی در اثاث کشی روی کارتن اسباب کشی حتما بنویسید که داخل آنها چه اشیایی قرار دارد و مربوط به کدام قسمت از دفتر می باشد تا در هنگام چیدن آنها دچار مشکل نشوید بر روی آن دسته از وسایل شرکت مثل کامپیوترها و لپ تاپ که شکستنی هستند حتماً بنویسید شکستنی است و آن ها را با نایلون حبابدار بپیچید  تا افرادی که حمله انجام می دهند و همچنین خود شما حواستان باشد.

اسباب کشی لوازم اداری

مراحل اسباب‌کشی ادارات 

همانطور که بیان کردیم برای اسباب  کشی شما ابتدا باید یک مکان مناسب را پیدا کنید لوازم جدیدی را که نیاز دارید خریداری کنید و در آن مکان قرار دهید .‌ مرحله ی بعد بسته بندی وسایل اداره و انتقال آنها به شرکت جدید می باشد. رعایت کردن یک سری اصول باعث می‌شود که شما راحت تر و با هزینه کمتر و سریعتر کار اسباب کشی را انجام دهید زیرا که  برای اسباب کشی در ادارات زمان اهمیت زیادی دارد به ازای هر روز طول کشیدن اسباب کشی کارهای زیادی به تعویق می افتد و خسارت های تجاری وارد میشود. مراحل مورد نیاز برای جابجایی و نقل مکان از یک اداره به اداره دیگر را بیان می کنیم:

  • قبل از اسباب کشی در شرکت مهمترین کاری که باید انجام بگیرد هماهنگی بین کارمندان اداره جهت انجام امور در یک بازه زمانی مشخص می باشد.
  •  قبل از شروع به بسته بندی لوازم شرکت لیست کامل از وسایل موجود تهیه نمایید و اقدام به تهیه ی وسایل مورد نیاز برای بسته بندی کنید و در اختیار افراد  قرار دهید تا وسایل مربوط به دفتر کار خود را بسته بندی نمایند.
  •  برای اسباب کشی در سریع ترین زمان ممکن به کارمندان شرکت دستورالعمل مشخص و از پیش تعیین شده در مورد نحوه جمع کردن وسایل برای اسباب کشی ارائه دهید.
  •  اسباب‌کشی ادارات علاوه بر مشخص نمودن محتویات کارتن مشخص نمایید که هر کدام مربوط به کدام بخش و شخص است در واقع هر شخصی که وسایل مربوط به خود را  بسته بندی می کند بهتر است که نام وسیله و بخشی که کار می کند  و نام خود را روی کارتن بنویسد.
  •  نظافت و بررسی قبل از اسباب کشی، قبل از اسباب کشی حتماً مکان جدید را با کمک شرکت های خدماتی و نظافتی بررسی نمایید و اگر وسایلی برای تمیز کاری نیاز است تهیه کنید. تا دفتر کار شما پیش از نقل مکان  به صورت کامل تمیز باشد.
  • قبل از اسباب کشی با مراجعه به شرکت جدید و بررسی تعداد اتاق ها، حتما قبل از مستقر شدن واحدهای مختلف و کارمندان را مشخص کنید، این سبب می شود که هنگام پیاده کردن کارتون ها کارگران بدانند هر کارتون متعلق به کدام بخش  و کدام طبقه است.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    9 + شانزده =

    دسته بندی محصولات