نحوه بسته بندی وسایل برای اسباب کشی

نحوه بسته بندی وسایل برای اسباب کشی

مقدمه

اولین مرحله در هر اسباب کشی، بسته بندی لوازم است. در واقع بسته بندی اسباب از مهم ترین مراحل قبل اسباب کشی است. در صورتی که بسته بندی و جمع کردن وسایل برای اسباب کشی به درستی انجام شود بخش بزرگی از کار حمل اثاثیه منزل انجام شده است. در ادامه این مقاله ما در پک با ما به نحوه بسته بندی وسایل برای اسباب کشی مانند: نحوه بسته بندی یخچال در اسباب کشی، نحوه بسته بندی مبلمان و بسته بندی رخت خواب ها و موارد دیگر پرداخته ایم با ما همراه باشید.

نحوه بسته بندی وسایل برای اسباب کشی

نحوه بسته بندی وسایل برای اسباب کشی مهم ترین مرحله برای نقل مکان است. برای اینکه به راحتی و بدون خسارت اسباب کشی کنید باید به نحوه بسته بندی وسایل هنگام اسباب کشی توجه ویژه داشته باشید. واقع تهیه پلاستیک حبابدار برای بسته بندی وسایل باعث می شود به سادگی و بدون خسارت اسباب کشی کنید. هنگام جابه جایی اولویت آسیب ندیدن وسایل و بسته بندی اصولی اشیاء شکستنی و گران بها است. لازمه بسته بندی اسباب و وسایل در هنگام جا به جایی انواع کارتن با مقاومت بالا و نایلون های حباب دار است. پلاستیک های حباب دار با ایجاد ثبات وسایل در محل قرار گیری از وارد شدن فشار و نیرو بر سطح اسباب جلوگیری می کند. هنگام اسباب کشی باید تمام اصول بسته بندی وسایل برای همه لوازم باید رعایت شود. بنابراین باید برای لوازم منزل از بسته بندی های حساس تر و ظریفتر و همچنین مختص آنها استفاده کرد. بسته بندی وسایل منزل با پلاستیک حباب دار بیشترین کمک را به شما میکند و بسیار کار بردی هستند. مواد پر از هوا راح ترین روش برلی بسته بندی و ایمن سازی وسایل شما است و بهترین محافظت را از وسایل منزل میتواند کند. این پلاستیک ها لوازم را از خراش و شکستگی جلوگیری میکند و لوازم را از هر گونه ضربه محافظت می کند. در ادامه مطلب به نحوه بسته بندی وسایل برای اسباب کشی برای وسایل شاخص در اسباب کشی پرداخته شده است.

نحوه بسته بندی وسایل برای اسباب کشی

بسته بندی یخچال برای اسباب کشی

برای بسته بندی یخچال در اسباب کشی باید ۴۸ ساعت قبل از اسباب کشی یخچال را خاموش کرده و از پریز برق جدا کنید تا یخ های آن کاملا آب شود و برفک زدایی کنید و یخچال را کاملا تمیز کنید. تمیزی یعنی برفک زدایی و از بین بردن یخ ها و شستن کامل یخچال و قفسه های آن. دلیل یخ زدایی یخچال این است که بر اثر خالی نکردن یخ ها، در طول مسیر یخ ها آب شده و باعث خیس شدن سایر وسایل می شود پس حتما مطمئن شوید که یخچال و فریزرتان بدون برفک و کاملا خشک و تمیز است. کلیه قطعات متحرک درون یخچال را برداشته و یا با چسب پهن کاغذی محکم کنید .جا تخم مرغی، قفسه ها، جامیوه ای، درب فریزر و قفسه های داخل فریزر از چشمتان دور نماند. همچنین برای جابجایی وسایل فریزر در اسباب کشی و بسته بندی وسایل فریزر می توانید از کارتن مخصوص مواد غذایی استفاده کنید. سپس کابل برق یخچال را جمع کنید و با چسب به پشت یخچال وصل کنید. هنگام اسباب کشی حتما درب یخچال و فریزر را چسب بزنید تا در حال جابجایی باز نشوند. در زمان بسته بندی باید حداقل ۳ بار نایلون حباب دار دور یخچال بپیچید تا آسیب دیدگی به صفر برسد. توجخ داشته باشید که پیچ های قابل تنظیم در زیر یخچال و فریزر کامل بسته شوند. در نهایت هنگام جابجایی بصورت عمودی حمل شودو  با توجه به حساسیت یخچال بخاطر گاز فریون، موقع جابجایی اش دقت لازم را داشته باشید.

بسته بندی مبل در اسباب کشی

اگر شما نیز جزو افرادی هستید که برای حمل و نقل مبلمان نمیدانید چگونه آن را بسته بندی کنید و نگران آسیب رسیدن به مبلتان هستید با انجام دستوالعمل زیر به راحتی و بدون آسیب دیدن مبلمانتام می توانید اسباب کشی کنید. باید طبق اصول بسته بندی وسایل برای اسباب کشی برای جلوگیری از هرگونه صدمه به رنگ یا چوب مبلمان و برخورد به دیوار، آنها را با نایلون های پلاستیکی حباب دار مخصوص اسباب کشی بسته بندی کنید. تمام قسمت های مبل را با نایلون حبابدار به طور کامل بپیچید. سپس قسمت هایی از مبل مانند دسته های چوبی و یا پایه های مبل که در هنگام حمل و نقل ممکن است آسیب ببیند با نایلون حبابدار بسته بندی کنید.

نحوه بسته بندی وسایل برای اسباب کشی

بسته بندی ظروف در اسباب کشی

 بسته بندی لوازم شکستنی و یا ظروف چینی از دلهره آورترین بخش های جمع آوری لوازم اسباب کشی است، به دلیل اینکه احتمال شکستن و آسیب دیدن آنها بسیار بالاست بنابراین برای جمع کردن آنها دقت لازم را باید داشته باشید. بهترین نحوه بسته بندی وسایل شکستنی برای اسباب کشی استفاده از پلاستیک های حباب دار است. برای بسته بندی وسایل شکستنی و ظروف چینی باید پلاستیک های حبابدار را دور ظروف بپیچید و سپس در کارتن اسباب کشی محکم که تحمل وزن آنها را داشته باشد قرار دهید ظروف را طوری قرار دهید که با یکدیگر برخورد نکنند و تحت فشار همدیگر نباشند. بهتر است کف کارتن های ظروف چینی را با ضربه گیر بپوشایند، تا در صورت ضربه و زمین خوردن آسیب نبینند. همچنین، زیر کارتن ها را با چسب های مخصوص و پهن محکم کنید. در آخر میتوانید آنها را با طناب محکم کنید.

بسته بندی تلوزیون برای اسباب کشی

بسته بندی تلویزیون نیز مانند بسته بندی وسایل دیگر برای اسباب کشی بسیار حائز اهمیت است. اگر جعبه فابریک تلوزیون خود را نگه داشته اید، بهتر است آن را در کارتن مخصوص اش قرار دهید.‌همچنین فراموش نکنید که اطراف آن را با پلاستیک حباب دار مخصوص بسته بندی اثاث کشی خوب بپوشانید سپس درب کارتن بسته بندی تلویزیون را محکم چسب بزنید. بهتر است سیم های رابط و کابل های تلویزیون را هم در داخل همان جعبه قرار دهید تا در شلوغی اسباب کشی گم نشوند. تلویزیون حتما می بایست در کارتن مخصوص خود، بسته بندی شوند و درب آن محکم چسب زده شود.

بسته بندی رختخواب برای اسباب کشی

رختخواب و وسایل خواب همچون تشک، ملافه، بالش و پتو میتوانند بعضی وقت ها خیلی سنگین باشند. به همین دلیل برای بسته بندی رختخواب برای اسباب کشی باید اول رختخواب و پتو و تشک را به صورت حرفه ای جمع کرده و سپس با بقچه یا کاور آن را پیچید. میتوانید از یک ملحفه بقچه درست کنید که نقش همان کاور را دارد. البته شما می توانید از گونی های بزرگ و تمیز یا بقچه های زیپ دار سایز رختخوابی استفاده کنید. کاورها در انواع مختلف وجود دارند مانند کاور مشمایی و کاور پارچه ای. بعضی از کاورها زیپ و دسته دارند که برای حمل بسیار کار را آسان میکند. مشما های بسته بندی یا کاور های مشمایی مقرون به صرفه تر از کاور های پارچه ای هستند. در صورت بسته بندی رخت خواب با کاور مشمایی می توانید در آخر با یک جارو برقی آن را فشرده و وکیوم کنید. برای وکیوم کردن کیسه مخصوص وکیوم رخت خواب و لباس هم در بازار موجود است. وکیوم پک، کیسه مخصوصی است که شما میتوانید با استفاده از آن حجم البسه خود را تا ۲۵ درصد کاهش دهید. استفاده از این کیسه ها خلاقیت در اسباب کشی به حساب می آید.

نحوه بسته بندی وسایل برای اسباب کشی

بسته بندی لوازم برقی برای اسباب کشی

همانطور که می دانید لوازم برقی از جمله گران قیمت ترین وسایل هر خانه است وعلاوه بر این موضوع میزان آسیب دیدگی آن ها بسیار زیاد است. در هنگام اسباب کشی باید با دقت کامل این وسایل حمل شوند. موضوع اصلی نحوه بسته بندی وسابیل برقی است. بهارین گزینه استفاده از پلاستیک های حبابدار است. زیرا این پلاستیک ها از ضربه احتمالی جلوگیری کرده و باعث حمل اسان و بدون آسیب دیدگی وسایل برقی می شودند. پیلاسیک حبابدار را به دور وسایل برقی خود مانند تلوزیون، اجاق گاز، ماشین لباسشویی و… چند دور بپیچید تا از ضربات احتمالی جلوگیری کند.

کلام آخر

همانطور که میدانید نحوه بسته بندی وسایل منزل از اهمیت بالایی برخوردار است. در صورت بسته بندی نادرست امکان ضربه و وسایل و شکستگی انها وجود دارد. بسته بندی وسایلی مانند یخچال، تلوزیون، ماشین لباس شویی و… به دلیل اینک گران قیمت هستند از اهمیت بالا تری نیز برخوردار است. زیرا در صورت ضربه دیدن چنین لوازمی به دلیل گران قیمت بودن آنها باید خسارت برای تعمیر و یا حتی در مواردی، تعویض آنها بپردازید. از این رو بهترین راهکار برای بسته بندی لوازم منزل استفاده دز پلاستیک های حبابدار است. این کار میزان آسیب به چنین‌اثاثیه ای را به حداقل خواهد رساند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    1 × 2 =

    دسته بندی محصولات