چگونگی حمل لپ تاپ و کامپیوتر در اسباب کشی

حمل لپ تاپ و کامپیوتر در اسباب کشی

 اسباب کشی از آن دسته از  کارهایی است که معمولاً برای هر فرد حداقل چند بار در زندگی اتفاق می‌افتد، لذا آشنایی با اصول اسباب کشی بسیار کمک کننده می باشد. بسیاری از افراد شکایت می کنند که هنگام اسباب کشی به وسایل ارزشمند آنها که بسیار ارزشمند بوده اند وهزینه های زیادی بابت خرید آنها را پرداخت نموده اند آسیب وارد شده است. آشنایی با فوت و فن اسباب کشی به ویژه برای وسایلی که حساس تر هستند از آسیب های جدی به اسباب و وسایل ما جلوگیری می کند. از این دسته از وسایل  کامپیوتر و لپ تاپ است که دسته‌بندی‌های اصولی‌ترین نیاز دارند که ما در این مقاله در مورد چگونگی حمل لپ تاپ و کامپیوتر در اسباب کشی صحبت می‌کنیم.

جمع کردن و حمل لپ تاپ و کامپیوتر در اسباب کشی

  • تهیه پشتیبان از اطلاعات کامپیوترو لپ تاپ

در هنگام حمل لپ تاپ و کامپیوتر در اسباب کشی ممکن است به هارد شما آسیب وارد شود و اطلاعات شما از بین برود لذا برای جلوگیری از این امر یک فایل پشتیبان از اطلاعات خود تهیه نمایید.

حمل لپ تاپ و کامپیوتر در اسباب کشی

  • جدا کردن کابل ها

 ابتدا لازم است کامپیوتر یا لپ تاپ خود را خاموش کنید سپس سیم های کامپیوتر را جدا نمایید همه کابل ها را از برق جدا کنید و آنها را دسته بندی کنید. نکته مورد توجه این است که سیم ها را در کنار کیس قرار ندهید. قبل از جدا کردن هر کابل می توانید از آنها عکس بگیرید تا زمانی که خواستید آنها را به یکدیگر متصل کنید و سیستم  را راه اندازی نمایید و سردرگمی نشوید.

  • بسته بندی کردن کیس

برای بسته بندی کردن کیس جهت حمل و نقل، کارتن اسباب کشی  مناسب پیدا کنید اگر که جعبه کیس را دارید که کار شما بسیار راحت است و بهترین گزینه استفاده از همین جعبه می باشد. برای کف جعبه از یک پارچه ضخیم  استفاده کنید تا مقاومت آن را جهت حمله کیس بالا ببرید. و کیس را محافظ قرار دهید و نکته مهم این است که حتما کیس را به صورت درست در جعبه و محافظ قرار دهید، یعنی به صورت برعکس داخل جعبه قرار ندهید و نکته بعدی این هست که اطراف کیس را با کاغذ و پارچه پر کنید و فضای خالی در آن قرار ندهید.

فضاهای خالی  باعث شود که کیس  در حین حمل و نقل حرکت زیادی داشته باشد و در نتیجه قطعات آن شل شود و بیرون بریزد. بعد از ان در جعبه را ببندید و درزهای جعبه را بگیرید تا از ورود گرد و غبار به داخل جعبه جلوگیری کنید زیرا ورود گرد و غبار برای کیس بسیار خطرناک می باشد و باعث شود به کیس آسیب وارد شود.

حمل لپ تاپ و کامپیوتر در اسباب کشی

  • بسته بندی کردن کابل ها

 کابل های کامپیوتر نیز به طور منظم و دقیق مانند کیس باید جمع‌آوری شوند، برای اینکه را خودتان را راحت کنید می توانید از چسب های کاغذی استفاده نمایید به این صورت که هر کابلی که جدا میکنید روی چسب کاغذ یادداشت کنید و روی آن بچسبانید تا بفهمید که مربوط به کدام قسمت کامپیوتر است حتی برای محافظت و جلوگیری از قطع شدن سیم ها میتوانید از نایلون حبابدار استقاده کنید. در نظر داشته باشید که هنگام جمع کردن کابل ها به آنها صدمه نزنید تا خراب شود زیرا در این صورت مجموعه خرید دوباره کابل خواهید بود.

  • بسته بندی کردن مانیتور

مانیتور کامپیوتر بسیار  حساس و شکننده می باشد که برای بسته بندی کردن آن باید نکات لازم و مورد توجه قرار دهید. ابتدا روی مانیتور را با یک پارچه لطیف بپوشانید سپس روی پارچه یک مقوای ضخیم بگذارید و اطراف مانیتور را به خوبی پوشش دهید، این کار باعث می شود تا احتمال هرگونه خط و خش هنگام اسباب کشی به صفر برسد.

پایه مانیتور را جدا کنید و در داخل جعبه قرار دهید سپس مانیتور را رو به بالا در جعبه قرار دهید و روی جعبه کامپیوتر بنویسید شکستنی است تا هنگام اسباب کشی  نهایت دقت را داشته باشید و افرادی که وسایل را حمل میکنند حواسشان باشد. و در حد امکان سعی کنید این وسایل حساس و شکننده را خودتان حمل نمایید.

  • بسته بندی کردن قطعات کامپیوتر

 بعد از آماده کردن کامپیوتر جهت حمل و نقل بار نوبت به سایر قطعات جانبی کامپیوتر مانند موس و کیبورد و اسپیکرها می رسد. برای  بسته بندی کردن این قطعات حتماً آن را با پارچه و و کاغذ بپوشانید تا گرد و خاک به آنها وارد نشود و دچار آسیب نشوند سپس آنها را داخل جعبه قرار دهید. حتما توجه کنید که کیبورد نباید زیر وسایل قرار بگیرد اگر فضای کافی برای کیبورد  وجود ندارید می توانید آن را کنار جعبه قرار دهید تا کلید های آن دچار مشکل نشوند.

حمل لپ تاپ و کامپیوتر در اسباب کشی

  • بسته بندی محتویات داخل کیس کامپیوتر مخصوص بازی

 در صورتی که شما از کامپیوتر مخصوص بازی استفاده می کنید بهتر است قبل از بسته بندی کیس تعدادی از قطعات مهم داخل کیس را بیرون بیاورید به این ترتیب می توانید از آنها بهتر محافظت کنید. البته انجام این کار الزامی نیست بلکه یک کار اضافی و یک پیشنهاد برای تضمین بیشتر سلامت قطعات کامپیوتر شما است.

اگر کار اسمبل کردن کامپیوتر خود را انجام داده اید جور کردن آنها هم برای شما کار آسانی است اگر از کیست و آماده استفاده میکنیم لزومی ندارد و دارد که بیرون آوردن آنها کار جمع و جور کردن آن ها راحت تر است. به این منظور ابتدا کیس را کامل از برق جدا کنید، کابل کیس را به کمک پیچ گوشتی باز کنید و در کناری قرار دهید. در ابتدا بهتر است با یک دستمال کمی مرطوب داخل کیس را تمیز کنید، چند کیسه ضد الکتریسیته تهیه کنید قطعاتی را که از کیس جدا می کنید در درون کیسه قرار دهید.

اولین قطعه ای که توصیه می شود بیرون بیاورید کارت گرافیک است. کابل های متصل به  کارت گرافیک و باتری را به آرامی جدا نمایید، سپس پیچ های آن را جدا کنید و کارت گرافیک را که به مادربرد قفل شده است جدا کنید. قطعه بعدی کولرCPUاست برای جدا کردن این قطعه از کابل، اتصال کولر به مادربرد را بیرون بیاورید سپس کولر جدا شده را به آرامی از شکاف آن خارج نماید و از کیس بیرون بیاورید.

لازم به ذکر است که این کولر معمولاً  در بالای کارت گرافیک قرار دارد. مورد بعدی هارد دیسک است، بیرون آوردن هارد دیسک به نوع هارد بستگی دارد، ابتدا منبع تغذیه آن جدا نمایید در مرحله اتصال محفظه رم در داخل کیس یک بند نوای پلاستیکی ببرید،این کار باعث شود که در هنگام جابجایی محفظه در اثر تکان خوردن حرکت نکند، حالا کابل های رها شده داخل کیس را ببندید و فضای داخلی کیس را با کاغذ، مچاله یا پارچه بپوشانید .

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دوازده − چهار =

    دسته بندی محصولات