لیست لوازم اسباب کشی + خرید

لوازم اسباب کشی

یکی از دغدغه های افراد در طول زندگی، اسباب کشی کردن است که بدون شک همه افراد آن را بارها تجربه کرده اند. اسباب کشی یکی از کارهایی است که بسیار سخت و دشوار و پر مشغله است و ساعت ها و حتی هفته ها افراد را به خود مشغول می کند. ولی چیزی که باعث می شود بتوان این شرایط را آسان تر گذراند و پشت سر گذاشت، برنامه ریزی کردن است. برنامه ریزی برای لوازمی که در حین اسباب کشی لازمه و آماده کردن آن ها که شرایط را راحت تر می کند.

نکاتی برای اسباب کشی موفق

شاید از نظر برخی از افراد اسباب کشی کاری نباشد که نیاز به برنامه ریزی داشته باشد. چرا که همه جوره سختی آن را پذیرفته و سعی می کنند با آن کنار بیایند. ولی نکته مهمی که وجود دارد، این است که اگر برنامه ریزی دقیقی در اسباب کشی نداشته باشید، قطعا وسایل و تجهیزات شما در طول جابجایی با آسیب های جدی و جبران ناپذیر روبرو شده و یا حتی در طول مسیر رسیدن به مقصد جدید، گم می شوند.

به این ترتیب برای به حداقل رساندن این مشکلات بهتر است که ابتدا تا انتهای اسباب کشی را با برنامه ریزی کنید و در نظر بگیرید که در این زمان به چه چیزهایی نیاز دارید. همانطور که می دانید، در دنیایی با شرایط اقتصادی سخت زندگی می کنیم، که فراهم کردن اسباب زندگی در آن کار سخت و دشواری است. چرا که همه آن ها بسیار هزینه بر هستند. پس باید بتوان تمام تلاش خود را برای نگهداری صحیح از این وسایل به کار برد تا این اسباب آسیب نبینند.

همانطور که ذکر شد، بیشترین آسیب وسایل زندگی در طول اسباب کشی می باشد؛ که این به دلیل عدم اهمیت به بسته بندی صحیح آنها رخ می دهد. پس با رعایت کردن این نکات، اسباب کشی با سرعت و دقت بیشتری صورت می گیرد و آسیبی به وسایل و تجهیزات شما وارد نمی شود. یکی از مهمترین آسیب هایی که در این زمان وجود دارد، فشار روانی و نگرانی زیادی است که به افراد خانواده وارد می شود.

پس توجه به این نکات باعث می شود تا بتوانید یک اسباب کشی بدون استرس و بدون نگرانی داشته باشید و این کار را با آرامش به اتمام برسانید. برای آشنایی با این نکات در ادامه با ما همراه باشید.

لوازم اسباب کشی

مهمترین  لوازمی که در حین اسباب کشی لازم است

بهتر است که قبل از شروع اسباب کشی، زمانی را صرف آماده کردن وسایل مورد نیاز کنید. تنها در این صورت است که با مشکل روبرو نمی شوید. از جمله مهمترین این وسایل که تهیه کردن آن ها از واجبات در اسباب کشی است، شامل موارد ذکر شده در زیر هستند:

کارتن و جعبه بسته بندی

شاید از نظر شما کارتن ها ساده ترین وسایل برای اسباب کشی باشند. ولی نکته ای که مهم است اینجاست که متاسفانه همیشه همه افراد در پیدا کردن انواع کارتن های مقاوم مشکل دارند. به همین دلیل به دنبال کارتن های پوسیده و خراب می روند که باعث آسیب دیدن وسایل در طول جابجایی می شوند. پس بهتر است که هر کارتنی که در دست دارید را برای اسباب کشی استفاده نکنید و به دنبال یک کارتن مقاوم باشید.

فروشگاه های زیادی به فروش انواع کارتن های محکم مخصوص اسباب کشی می پردازند. در فروشگاه اینترنتی پک با ما نیز میتوانید خرید کارتن اسباب کشی را در سریع ترین زمان و با بهترین کیفیت انجام دهید. این کارتن ها و جعبه ها در ابعاد متفاوتی موجود هستند که می توانید آن ها را با توجه به نوع نیاز تهیه کنید. این کارتن ها در انواع زیر موجود هستند:

  • کارتن و جعبه رگال دار مخصوص بسته بندی لباس
  • کارتن و جعبه استریل برای مواد غذایی فریز شده
  • کارتن و جعبه بزرگ و کوچک چند لایه برای جابجا کردن اثاثیه و خرده ریزها
  • لایف پک که به عنوان یک دراور برای لباس ها استفاده می شود.

از آنجایی که برای هر بخش کارتن مجزایی وجود دارد، به راحتی می توانید آن ها را تهیه کرده و یک بسته بندی مقاوم داشته باشید. مهمترین کارتن ها را می توان به کارتن مواد غذایی فریز شده اختصاص داد. چرا که مواد غذایی فریز شده معمولا جایگاه درستی در اسباب کشی ندارند؛ بنابراین با توجه به طول مسیر، بیشتر آن ها آب شده و یا خراب می شوند. بسته بندی مواد داخل یخچال همیشه از دغدغه های افراد بوده است، بنابراین با کمک این کارتن ها می توانید کیفیت مواد غذایی خود را تا رسیدن به مقصد حفظ کنید.

ماژیک و چسب پهن

چسب پهن، ماژیک و برچسب از مهمترین وسایل در اسباب کشی محسوب می شوند. بهتر است به ارزش هر یک از آن ها در اسباب کشی پی ببرید که به صورت زیر بیان شده است:

  • از آنجایی که کارتن اسباب کشی  باید محکم و مقاوم باشند، هر چند که آن ها را در این ویژگی تهیه کنید، باز هم درب کارتن و جعبه ها باید به وسیله یک ابزاری بسته شوند. بنابراین هیچ وسیله ای برای بستن درب کارتن ها محکم و مقاوم تر از چسب پهن نیست. به این ترتیب به راحتی می توانید درب کارتن های خود را به وسیله این چسب محکم کنید.
  • همه شما بارها شده که در زمان خالی کردن وسایل و کارتن ها از ماشین به خانه جدید، با این مشکل روبرو بوده اید که نمی دانستید هر کارتن متعلق به کدام اتاق و بخش از خانه است. بنابراین شناسایی کردن وسایل داخل هر کارتن و جابجا کردن آن ها به بخش مورد نظر خانه کار سختی است که نیاز به صرف زمان زیادی دارد. با این وجود اگر همان ابتدا به وسیله یک برچسب و ماژیک محتویات داخل هر کارتن را مشخص کنید، از همان ابتدا کارتن به اتاق مورد نظر انتقاال داده می شود تا زمانی که قصد باز کردن آن را داشته باشید. به این ترتیب بهتر است که از این آپشن استفاده کنید تا در وقت و زمان خود صرفه جویی کنید.

لوازم اساس کشی

عایق و نایلون ضربه گیر

خراش برداشتن لبه میز ناهار خوری، کمدها، میز عسلی ها، لبه های تخت و وسایل سنگین مشکل و دغدغه ای است که بدون شک در هر اسباب کشی رخ می دهد. این یک مشکل سرسام آور است که باعث خراب شدن وسایل خانه می شود و افراد زیادی با آن مشکل دارند. شاید فکر کنید که به هیچ عنوان نمی توان جلوی این اتفاق را گرفت. ولی اینطور نیست و به کمک نایلون حبابدار می توانید تا حد زیادی از آسیب زدن به وسایل جلوگیری کنید.

از این عایق ها می توانید برای انواع وسایل ذکر شده و حتی ماشین لباسشویی، ظرف شویی، یخچال و .. نیز استفاده کنید و خیالتان را از بابت امنیت آن ها در زمان جابجایی راحت کنید. از جمله مهمترین عایق های ضربه گیری که در بازار موجود هستند، شامل پوشال و روزنامه، پوشش های پلی اتیلن، بابل رپ (فوم و نایلون حبابدار ضربه گیر) می باشند که در همه جا به راحتی یافت می شوند و مشکلی در تهیه کردن آن ها وجود ندارد.

کیف حمل رخت خواب

جابجا کردن انواع رخت خواب در طول اسباب کشی باعث می شود تا حالت استاندارد رخت خواب ها تغییر کرده و خراب شود. ولی به کمک ساک حمل رخت خواب به راحتی می توانید رخت خواب های خود را بسته بندی کرده و به مقصد برسانید. به این شکل هیچ مشکلی در رخت خواب های شما ایجاد نمی شود. همچنین آن ها کاملا تمیز می مانند و پارچه آن ها دچار کثیفی و لک نمی شوند و بار آن ها نمی خوابد.

استرچ رپ

دغدغه کثیف و لک شدن مبلمان رنگ روشن، در اسباب کشی از مشکلاتی است که افراد زیادی درگیر آن هستند. ولی بهتر است نگرانی خود را کنار بگذارید، چرا که انواعی از نوارهای پلاستیکی وجود دارند که به آن ها استرچ رپ گفته می شود، که از قابلیت کشسانی بهره مند هستند و انعطاف پذیراند. این نوارها در ابعاد بزرگ طراحی شده اند که برای جلوگیری از آسیب و خراش به روی بدنه وسایل مختلف بزرگ و کوچک استفاده می شوند. از آن به راحتی برای بسته بندی کردن مبلمان نیز می توان استفاده کرد.

چهارپایه یا نردبان های پله دار

چهار پایه و یا نردبان پله دار از مهمترین تجهیزاتی هستند که بدون شک برای اسباب کشی راحت و بدون دغدغه لازم هستند. همانطور که می دانید، خارج کردن پرده ها، برداشتن وسایل در انباری های بالای کمد دیواری و خالی کردن کابینت های بالایی، نیاز به چهارپایه و یا نردبان دارند. به این ترتیب بهتر است که حتما آن ها را در زمان اسباب کشی تهیه کنید تا اذیت نشوید.

روزنامه

بسته بندی کردن ظروف و وسایل شیشه ای از مهمترین کارهایی است که باید به بهترین شکل انجام بگیرند تا در طول جابجایی با مشکل روبرو نشوند. به این ترتیب باید مقدار زیادی روزنامه برای پیچیدن وسایل و ظروف شکستنی تهیه کنید.

اسباب کشی

برنامه ریزی برای حمل بار و بسته بندی

از آنجایی که همه افراد از اسباب کشی کردن بیزارند، تنها به دنبال این هستند که سریعا از این مرحله عبور کنند. ولی بهتر است بدانید که با عجله و بدون برنامه ریزی هیچ کاری به درستی پیش نمی رود. بنابراین داشتن یک برنامه ریزی موفق از نکات مهمی است که باید به آن توجه کنید. این برنامه ریزی شامل موارد مهمی است که به شرح زیر می باشند و باید آن ها را در اولویت خود قرار دهید:

تمیز کردن خانه جدید

قبل از هر کاری، باید به سراغ خانه و محیط جدید بروید و آن را تمیز کنید. برای این کار به لوازم مهمی از جمله مواد شوینده قوی، سفید کننده ها و تی و جارو و دستمال نیاز است. نظافت کردن محیط جدید قبل از وارد شدن اسباب ها، باعث می شود تا چیدمان وسایل شما در بهترین وضعیت صورت بگیرد و از کثیف شدن آن ها نگران نباشید. این کار نیز باید با برنامه ریزی و سر وقت انجام شود تا بتوانید آن را به بهترین شکل پیاده کنید.

رزو کردن خدمات باربری

مطمئنا بارها با این مشکل روبرو شده اید که در لحظه آخر برای دریافت خدمات باربری درخواست داده اید و با کمبود باربر مواجه شده اید و مجبور شده تا اسباب کشی خود را به تعویق بی اندازید. این مشکل معمولا وجود دارد، مگر آنکه چقدر فرد خوش شانسی باشید! بنابراین بهتر است که قبل از رسیدن روز موعود، با یک باربری معتبر تماس گرفته و برای روز اسباب کشی درخواست خدمات کنید. به این صورت همه چیز سر وقت و بدون عجله و معطلی صورت خواهد گرفت.

انتخاب کردن شرکت باربری

شاید از نظر شما اینکه به سراغ کدام شرکت باربری می روید، برایتان فرقی نداشته باشد. ولی انتخاب کردن یک شرکت معتبر و شناخته شده که وظایف خود را به نحو احسنت و تضمین شده انجام دهد بسیار حائز اهمیت است. هر چقدر که شما از بهترین لوازم برای بسته بندی محکم و مقاوم وسایل خود استفاده کرده باشید، اگر یک باربری با دقت و بدون عجله صورت نگیرد، حتما با مشکل مواجه خواهید شد. همچنین از همه مهمتر، این افراد قرار است به نوعی زندگی شما را بار زده و به مقصد ببرند. پس باید تا حدی قابل اعتماد و معتبر باشند که به راحتی بتوانید به آن ها اعتماد کنید.

دسته بندی اسباب و وسایل

بهتر است که قبل از بار زدن وسایل، آن ها را دسته بندی کرده و به خوبی در گوشه ای قرار دهید. برای نمونه وسایل اتاق خواب، آشپزخانه و سالن پذیرایی را مشخص کنید. همچنین وسایل شکستنی را نیز با علامتی مشخص کنید تا بیشتر مراقب باشند. این کار باعث می شود تا راحت تر بتوانید وسایل را خالی کرده و به مکان درست ببرید. دسته بندی وسایل در هدر رفتن وقت شما تا حد زیادی تاثیر گذار خواهند بود.

دقت در بسته بندی وسایل

از مهمترین نکاتی که باعث می شود وسایل شما دچار آسیب نشوند، علاوه بر استفاده از کارتن و لوازم لازم در بسته بندی، بسته بندی کردن وسایل با دقت زیاد است. چرا که هر چه مقدار کیفیت بسته بندی بالا باشد، در نتیجه آن ها سالم تر به مقصد می رسند. پس زمانی که وسایل با نظارت و دقت زیادی بسته بندی شده باشند و به یک باربری مطمئن تماس گرفته باشید، دیگر نگرانی از بابت حمل آن ها و آسیب رسیدن به وسایل در طول مسیر وجود نخواهد داشت.

جدا کردن وسایل به خصوص

برخی از وسایل و تجهیزات ارزشمند و مهم هستند که از دادن آن ها به دست باربر تا حدالامکان خودداری کنید. بهتر است این وسایل را در گوشه ای امن گذاشته و در آخر خودتان آن ها را حمل کنید. مدارک، طلا و جواهرات، اسناد و وسایل قیمتی بهتر است به وسیله خودتان و افراد قابل اعتماد جابجا شوند. پس برای اطمینان بیشتر، از قرار دادن آن ها در دید کارگران خودداری کنید تا مشکلی ایجاد نشود و اسباب کشی بدون نگرانی و مشکل داشته باشید.

تهیه کردن کارتن به میزان کافی

قبل از آنکه بسته بندی را شروع کنید، به اندازه کافی کارتن تهیه کنید. البته کم شدن کارتن ها مشکل غیر قابل حل شدنی نیست و به راحتی می توانید سریعا برای تهیه کردن آن ها اقدام کنید. ولی این کار باعث صرف وقت و زمان زیادی می شود که با تهیه کردن کارتن به میزان کافی قبل از بسته بندی می توانید در وقت خود صرفه جویی کنید.

هماهنگی های لازم را انجام دهید

با اعضای خانواده و یا کارگران بهتر است که قبل از جابجایی وسایل هماهنگی های لازم را انجام دهید. به این صورت مشکلی ایجاد نمی شود و در وقت و زمان شما صرفه جویی می شود.

عجله را کنار بگذارید

عجله و استرس نداشتن در زمان حمل بار و اسباب کشی باعث می شود تا دقت و نظارت شما به شکل بهتری انجام شود. بنابراین بهتر است که عجله را کنار بگذارید؛ چرا که باعث می شود برخی از نکات مهم و کارهای ضروری را فراموش کنید که نتیجه آن از دست دادن آرامش شما می باشد.

کارتن اسباب کشی

تهیه کردن لیست کارهایی که قرار است انجام شود

یکی از انواع برنامه ریزی هایی که باید انجام شود، این است که ابتدا بهتر است مشخص کنید که در طول اسباب کشی چه کارهایی باید انجام دهید. برای نمونه لیستی تهیه کنید و در آن مشخص کنید که چه لوازمی باید تهیه شوند، چه تعداد کارتن و در چه ابعادی لازم است، چه وسایلی باید کنار گذاشته و به صورت شخصی حمل شوند، چه زمانی برای بسته بندی و حمل وسایل لازم است، چه شرکت حمل باری مناسب تر است، چه مقدار هزینه ای باید کنار گذاشته شود. در نظر گرفتن تمامی کارها و آماده کردن آن ها در یک لیست باعث می شود تا همه چیز با برنامه ریزی صورت بگیرد.

نکاتی که نباید فراموش شوند

در اسباب کشی یکسری نکات مهم وجود دارند که هرگز نباید آن ها را فراموش کنید. چرا که باعث می شود اسباب کشی به بهترین شکل و با آرامش خاطر صورت بگیرد. از جمله مهمترین این نکات به شرح زیر می باشند:

  • بهتر است که در زمان اسباب کشی وسایل بدون مصرف را دور بریزید و دور خود را خلوت کنید. بدون شک در هر اسباب کشی چنین وسایلی پیدا می شوند.
  • برای حمل کردن وسایل برقی از کارتن خود وسایل استفاده کنید و آن ها را در کارتن های دیگری نگذارید. چرا که کارتن آن ها با توجه به وزن و نوع همان وسیله طراحی شده اند.
  • بعد از قرار دادن وسایل شکستنی در جعبه، جای آن ها را کاملا محکم کنید تا در زمان حمل به هم برخورد نکنند و نشکنند.
  • لباس های آویزان را با همان گیره و یا چوب رخت آویز جمع کنید. چرا که خارج کردن آن ها برای چیدمان راحت تر و سریع تر خواهد بود.
  • در زمان جایگذاری وسایل در نیسان یا کامیون ابتدا وسایل سنگین را جابجا کنید.
  • به سراغ شرکت های با تجربه خدماتی بروید که در این زمینه کار می کنند و قابل اعتماد و مطمئن هستند.
  • وسایل بزرگ را سعی کنید برای جابجایی راحت تر، به اندازه های کوچک تر تفکیک کنید.
  • سعی کنید تمامی وسایل را در کارتن های مخصوص بسته بندی کنید و از قرار دادن آن ها در سبد و وسایل این چنینی که مقاومت زیادی ندارند خودداری کنید.
  • لوازم ضروری را در دیدرس خود قرار دهید. این وسایل می توانند شامل لوازم شخصی و بهداشتی باشند.
  • در جابجا کردن گلدان ها بسیار دقت کنید تا دچار ترک و شکستگی نشوند.
  • وسایل سنگین وزن را در کارتن های مخصوص قرار دهید و همه آن ها را درون یک کارتن جای ندهید. چرا که حمل کردن آن ها دشوار می شود.
  • وسایل را ابتدا تمیز کرده و سپس برای بسته بندی آن ها اقدام کنید.
  • برای جلوگیری از خراش و شکستن پایه میز و مبل، آن ها را بپوشانید.
  • برای هر وسیله کارتن اندازه مناسب آن را تهیه کنید.
  • در شروع بسته بندی، بهتر است که از وسایل آشپزخانه که ریزتر و وقت گیرتر هستند شروع کنید.
  • لوازم مورد نیازی که برای اسباب کشی لازم است را از قبل خریداری کنید.

 مشخص کردن برآوردهای مالی

در ابتدای کار بهتر است فکر کنید که تا چه مقدار می توانید هزینه کنید. بنابراین با توجه به بودجه ای که در اختیار دارید به سراغ شرکت های حمل بار بروید. چرا که ممکن است به سراغ یک شرکت با هزینه حمل بار زیاد بروید که در پایان کار قادر به پرداخت آن نبوده و با مشکل و ناراحتی روبرو شوید. بنابراین در ابتدا بودجه خود را مشخص کرده و براساس آن تصمیم گیری کنید.

در این صورت تنها خدماتی که دریافت می کنید، با توجه به مقدار هزینه ای است که قرار پرداخت کنید. مشخص کردن برآوردهای مالی و آماده کردن بودجه مورد نظر از اهمیت زیادی برخوردار است که باعث می شود در نهایت با مشکلات جدی روبرو نشوید. برای نمونه مقداری هزینه را برای تهیه کردن لوازمی که در حین اسباب کشی لازم است، و مقداری هزینه را برای حمل بار و شرکت باربری کنار بگذارید.

کلام آخر

اسباب کشی شاید در ظاهر ساده به نظر برسد، ولی اینطور نیست و نیاز به رعایت نکات مهمی دارد که به شما کمک می کند بدون دغدغه این دوره را سپری کنید. با راهکارها و ترفندهایی که در این مقاله داده شد، می توانید لیست کارهایی که لازم است در حین اسباب کشی انجام شوند را تهیه کنید و وسایل مورد نیاز را آماده کنید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    5 × یک =

    دسته بندی محصولات