بسته بندی مبلمان در اثاث کشی

بسته بندی مبلمان

بسته بندی مبلمان در اثاث کشی

اسباب کشی یکی از کارهایی است که از نظر همه ی ما بسیار دشوار است و سختی های خیلی زیادی دارد.حتما بارها برای شما و یا اطرافیان تان پیش آمده باشد که بخواهید از محله کار یا منزلتان از جایی به جای دیگر نقل مکان کنید .در اسباب کشی اکثر افراد با بسته بندی وسایل خود بسیار مشکل دارند و نمی‌دانند از کجا باید شروع کنند؛ و برخی از افراد اصلا بلد نیستند که چگونه باید در اسباب کشی وسیله های خود را بسته بندی کنند .به همین دلیل ممکن است بسیاری از وسیله های آن ها آسیب ببیند یا بشکند و یا به دلیل بسته بندی نشدن گم شود و در مکان جدید برای پیدا کردن آن مجبور به باز کردن همه ی کارتن ها و وسیله ها شوید و این کار شما را سخت تر خواهد کرد.پس بهترین کار این است که قبل از اثاث کشی وسیله های خود را بسته بندی کنید و اگر هم بلد نیستید آموزش های آن را ببنید . در ادامه این مقاله ما در پک با ما به بسته بندی مبلمان بطور اصولی خواهیم پرداخت با ما همراه باشید تا مشکلات شما از این نظر حل شود .

امروزه با توجه به بالا بودن قیمت وسایل منزل از جمله مبلمان ، در اسباب کشی ها حتما باید مراقب بود تا صدمه ای نبینند و خسارت های زیادی به شما وارد نشود .همان طور که می‌دانید امروزه قیمت لوازم خانگی بسیار زیاد است و به قول معروف سر به فلک کشیده است. به همین خاطر در هنگام اسباب کشی بسیاری از افراد نگران آسیب دیدن لوازم خود هستند و به دنبال روش هایی برای آسیب ندیدن و سالم ماندن آن ها هستند.

مبلمان یکی از وسیله هایی است که امروزه قیمت بسیار بالایی دارد و از اهمیت بالایی برخوردار است.  درست است که مبلمان از لوازم ضروری یک خانه نیستند و اگر نباشد هم می‌توان زندگی کرد برخلاف لوازمی مانند یخچال که عدم وجود آن ها باعث می‌شود مواد غذایی به کل فاسد شوند و وجود آن ضروری است ؛ اما وجود مبلمان باعث شیک شیک تر شدن منزل و راحتی زیاد افراد می‌شود.از این رو از اهمیت بالایی برخوردار است و سالم ماندن و ضربه ندیدن آن برای افراد مهم است زیرا در هنگام اسباب کشی اگر مبلمان آسیب ببینند قطعا خسارت های زیادی را به شما وارد می‌کند.پس حتما باید هنگام اسباب کشی مراقبت بسیار زیادی از این لوازم شود و به طور کاملا اصولی بسته بندی شوند .در ادامه راه ها و روش هایی را برای بسته بندی مبلمان به‌ شما آموزش خواهیم داد .

بسته بندی مبلمان

آموزش بسته بندی مبلمان برای اسباب کشی

روش های بسته بندی مبلمان:

1-بسته بندی مبلمان با پتو یا پارچه:

شما میتوانید از پارچه های ضخیم و پتوها برای بسته بندی مبلمان خود استفاده کنید. توصیه می‌شود از پتوهای قدیمی استفاده کنید تا اگر مبل بل جسم سخت و تیزی برخورد کرد و پتو آسیب دید ضرر مالی تازه ای برای شما به وجود نیاید. حتما توجه داشته باشید که تاج های مبل و بالا و پایین مبل به درستی پوشیده شده باشند و هیچ جای مبل هم چوب و هم پارچه پیدا بیرون نباشد تا با برخورد با برخی از اجسام آسیب ببیند.

2-ابزار کمکی برای محکم شدن بسته بندی:

همان طور که گفته شد حتما باید توجه داشته باشید که همه جای مبل چه پارچه و چه چوب ها به طور کامل پوشیده شده باشند تا در اثر برخورد با اجسام آسیبی نبیند.در حین جابه جایی و اسباب کشی ممکن است در اثر تکان خوردن زیاد این پتو ها و پارچه ها جا به جا شوند و قسمت هایی از مبل پیدا شود و در اثر برخورد با اجسام آسیب ببیند پس توصیه می‌شود که از ابزار های کمکی نظیر چسب پهن و یا طناب برای بستن آن استفاده کنید .

3-بسته بندی مبل با سلفون ضخیم و یا رول های پلاستیکی محکم

یکی دیگر از روش های بسیار خوب پوشاندن مبل ها در اسباب کشی استفاده از سلفون های ضخیم و رول های پلاستیکی است .سلفون را به صورت کاملا پوشانده روی دور تا دور مبل مخصوصا تاج ها و پایه ها بپیچید و دقت کنید که برای تاج ها و پایه ها باید سلفون بیشتری استفاده کنید زیرا بیشتر در معرض آسیب دیدن هستند.از مزایای دیگر این نوع بسته بندی علاوه براین که استحکام بالایی ایجاد می‌کند این است که مانع ورود گرد و غبار به پارچه و چوب های مبل می‌شود. برای ضربه گیری بهتر لازم است از نایلون حبابدار استفاده کنید.

بسته بندی مبلمان

4-استفاده از تکه های کارتن:

یکی دیگر از روش های بسته بندی مبلمان استفاده از کارتن اسباب کشی  است . برخی از مبل ها دارای گوشه های حساس تر و شکننده و آسیب پذیر تر هستند پس توصیه می‌شود برای پوشاندن آن ها از کارتن استفاده کنید.برای این کار باید کارتن های تکه تکه شده را تهیه کنید و توسط یک نوار یا طناب محکم آن قسمت هارا بپوشانید ‌.هنگام انجام دادن این کار شما باید حتما تکه های کارتن را خم کنید تا به جایی گیر نکند و پاره نشود و جابه جایی شما را با مشکل مواجه نکند.

بسته بندی مبلمان با نایلون های حباب دار برای جا به جایی بدون آسیب

پوشش مبل ها با ضربه گیر های حبابی :

روش دیگر استفاده از این نوع ضربه گیر ها است زیرا وجود هوا و حباب ها سبب جلو گیری از ضربه می‌شود.  از بابل رپ برای پوشاندن انواع اجسام بزرگ و کوچک استفاده می‌شود زیرا به خوبی ضربات را می‌گیرد و نمی‌گذارد به جسم آسیب برسد.با رعایت کردن اصولی هر کدام از این مواردی که خدمتتان گفته شد شما میتوانید مبلمان خود را در برابر آسیب و ضربه هایی که در هنگام اسباب کشی ممکن است به آنها بخورد ایمن کنید و اسباب کشی ای مطمئن داشته باشید.

نایلون های حباب دار دونوع دارند:

  • نخودی
  • گردویی

تفاوت این دونوع در اندازه حباب های آن ها و ضخامت آن ها است . نوع گردویی از مقاومت بیشتری برخوردار هستند و بیشتر در برابر ضربه مقاوم اند و برای استفاده در مسافت های طولانی مناسب تر اند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    4 × پنج =

    دسته بندی محصولات