بهترین روش بسته بندی لباس در اسباب کشی

بسته بندی لباس در اسباب کشی

 اسباب کشی یکی از مسائل و مشکلات مهم برای جابه جایی خانه می باشد که افراد در قدم اول این امر با بسته بندی کردن و جمع کردن وسایل مواجه می شوند. نحوه ی بسته بندی وسایل خانه و لباس ها علاوه بر وقت گیر بودن نیازمند دقت و رعایت اصول حرفه ای می باشد تا دچار مشکلات بعد از آن نشوید شاید در وهله ی اول بسته بندی لوازم و لباس ها امری ابتدایی به نظر آیند اما این کار خود دارای اصولی می باشد که می تواند سختی های اسباب کشی را تا حدی برای شما کاهش دهد. در این مقاله سعی کرده ایم تا نحوه ی درست بسته بندی لباس ها را برای شما بازگو کنیم پس با ما همراه باشید.

اولویت بندی لباس ها

قدم اول برای بسته بندی لباس ها اولویت بندی آن ها می باشد این اولویت بندی را باید از جهات مختلفی انجام دهید به عنوان مثال ابتدا لباس های ضروری و مورد نیاز خود را از لباس های غیر ضروری جدا کنید، سپس لباس هایی را که استفاده می کنید و مناسب هستند را از لباس های نامناسب جدا کنید برای مثال شما در فصل زمستان تصمیم به اسباب کشی دارید مسلما شما به چند دست لباس راحتی و لباس گرم و بیرون احتیاج دارید پس می توانید تمام لباس های بهاره، تابستانی و پاییزی خود را کنار بگذارید تا آن ها را بسته کنید. حال از بین لباس هایی که برای بسته بندی جدا کرده اسد، لباس هایی را که دیگر قصد پوشیدن آن ها را ندارید جدا کنید تا بتوانید نسبت به اهدای آن ها اقدام نمایید.

بسته بندی لباس در اسباب کشی

نحوه ی بسته بندی بر اساس نوع لباس ها

لباس ها انواع مختلفی دارند که در موقعیت های گوناگون از آن ها استفاده می کنیم که به دنبال همین موضوع هر کدام نحوه ی بسته بندی مخصوص به خود را دارند به عنواد مثال لباس های راحتی، لباس های تا کردنی و لباس های آویز.

برای بسته بندی هر یک از این انواع لباس ها باید کارتون ها و یا نایلون و کاورهای مخصوصی را تهیه کنید تا به طرز صحیحی بتوانید آن خرا بسته بندی کنید. لباس های آویز معمولا به راحتی چروک می شوند و یا ممکن است فرم لباس خراب شود به همین سبب برای جلوگیری از چروک شدن و اسیب به لباس ، آن ها به طرز صحیحی بسته بندی کنید تا پس از اسباب کشی زمان زیادی را صرف اتوکشی و یا هزینه های زیادی بابت خشکشویی نکنید به همین منظور در ادامه چند روش کارآمد و مناسب برای بسته بندی کردن لباس های آویز را به شما معرفی خواهیم کرد.

اگر برای بسته بندی وسایل دیگر نایلون حبابدار لازم دارید کلیک کنید.

استفاده از کارتون رگال دار

یکی از بهترین روش های بسته بندی های لباس های آویز ، استفاده از کارتون ها رگال دار است. این کارتون ها مستطیل شکل و دارای مقاومت مناسبی هستند و در داخل آن ها یک میله اویزان است که مناسب اویز کردن لباس ها با چوب لباسی می باشند. این کارتن اسباب کشی  بسیار محکم است و حجم بسیار زیادی از لباس ها را در خود جای می دهد بنابراین لباس های شما از چروک شدن و خرابی مصون داشته می شوند تنها نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که ممکن است هزینه ی این کارتون ها کمی گران باشد اما اگر بودجه ی شما مناسب و جوابگوی تهیه ی این کارتون ها می باشد حتما نسبتا به تهیه ی آن ها اقدام نمایید در غیر این صورت روش های بعدی بسیار کاربردی خواهند بود.

بسته بندی لباس در اسباب کشی

استفاده از کاور لباس برای بسته بندی لباس در اسباب کشی

استفاده از کاورهای مخصوص لباس نیز راه حلی مناسب برای بسته بندی مناسب لباس ها می باشد چرا که علاوه بر حفظ لباس از اسیب و چروک شدن باعث می شود تا بر روی لباس های شما هیچ گرد و غباری نیز ننشینند به علاوه ی اینکه کاورهای لباس با خودروهای شخصی نیز به راحتی قابل حمل و جابجایی می باشند.

استفاده از کیف و چمدان

استفاده از کیف و چمدان برای بسته بندی لباس ها در هنگام اسباب کشی علاوه بر اینکه روشی متداول و رایج می باشد ، بسیار مقرون به صرفه تر نیز می باشد چراکه شما دیگر لازم نیست تا هزینه ای برای تهیه ی کارتون های رگال دار و یا کاورهای مخصوص لباس خرج کنید. تنها نکته ای باید در این روش در نظر داشته باشید این است که از فضاهای موجود بهترین استفاده را کنید تا فضای کمتری اشغال شود به همین منظور سعی کنید لباس ها را به گونه ای تا بزنید تا علاوه بر اسیب ندیدن لباس، بیشترین فضا را برای بسته بندی دیگر لباس ها نیز در اختیار شما قرار دهند. استفاده از کیف و چمدان نیز می تواند روشی بسیار مناسب برای بسته بندی لباس های ضروری و راحتی باشد چراکه این لباس ها هم راحت تر در دسترس قرار خواهند گرفت و با تا نیز زدن چروک نمی شوند

استفاده از کیسه های وکیوم

یکی دیگر از راه های بسته بندی مناسب لباس ها هنگام اسباب کشی، استفاده از کیسه های وکیوم می باشند. این کیسه ها بسیار رایج شده اند و به راحتی می توانید آن ها را تهیه کنید. کیسه های وکیوم پارای یک زیپ می باشند که از طریق آن، لباس های خود را درون آن ها قرار می دهید و پس از آن به وسیله ی جاروبرقی از طریق محفظه ی تعریف شده می توانید هوای اضافی موجود در کیسه را خارج کنید این امر سبب کاهش ۷۵ درصدی حجم لباس های شما می شود البته توجه داشته باشید که لباس ها را برای مدت زمان زیادی در کیسه های وکیوم در خلأ قرار ندهید چراکه سبب اسیب به بافت لباس می شود .

سخن آخر

اسباب کشی و نقل مکان به خانه ای جدید هیجان انگیز و یک تغییر مثبت در زندگی می باشد اما اسباب کشی یکی از چالش های بزرگی است که با آن دسته و پنجه نرم می کنید بنابراین به یاد داشته باشید که بسته بندی درست لوازم و اثاثیه می تواند تا حد بسیار زیادی از بروز مشکلات و ایجاد ناراحتی و سردرگمی جلوگیری کند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    چهارده − چهار =

    دسته بندی محصولات