ترفند اسباب کشی ایمن و راحت

ترفند اسباب کشی ایمن و راحت

اسباب کشی یکی از کارهای سخت و دشواری است که همه اعضای خانه را درگیر می کند و از طرفی بخش زیادی از انرژی را آنها می گیرد. گاهی فرآیند اساب کشی طولانی می شود و تا مدت ها همه وسایل به حالت جمع نشده در خانه باقی می ماند. دقیقا همین طور است اگر فرآیند اسباب کشی به صورت اصولی انجام نشود علاوه بر خستگی زیاد و پخش وسایل خانه احتمال شکستگی وسایل وجود دارد. با توجه به اهمیت اسباب کشی و اینکه همه ما با این فرآیند نا آشنا نیستم ما در این مقاله قصد داریم به موضوع اصول و وسایل لازم برای اسباب کشی از جمله کارتن اسباب کشی و نایلون حباب دار بپردازیم تا در  رابطه با  ترفند اسباب کشی ایمن و راحت اطلاعات با ارزشی در اختیار شما بگذاریم تا شما با استناد بر این اطلاعات بتوانید اسباب کشی راحت و بدون دردسری داشته باشید پس ما را تا انتهای مقاله همراهی کنید.

ترفند اسباب کشی ایمن و راحت

اصول اسباب کشی

برای اینکه یک اساب کشی ایمن و راحتی داشته باشید باید اصول اساب کشی را به خوبی بدانید تا زیاد خسته و ناتوان نشوید و در مدت کوتاهتری با استفاه از وسایلی همچون کارتن و نایلون حباب دار وسایل را جابجا کنید ما در ادامه به اصول اسباب کشی می پردازیم .

برنامه ریزی

قبل از اینکه وسایل خانه را جلو منزل بریزید باید با برنامه ریزی پیش روید و لیستی از وسایل که قصد جابه جا کردن آن را به خانه جدید دارید تهیه کنید. بزرگ و کوچک بودن و حتی وسایل شکستنی را در لیست مشخص کنید تا برای هر کدام برنامه جداگانه ای در نظر بگیرید و با وسایل مخصوص هر کدام را جابه جا کنید. بهتر است برای هر کدام زمان مشخصی را در نظر بگیرید تا فشار و استرس راندمان کاری شما را پایین نیاورد.

جمع کردن وسایل را به روزهای آخر نسپارید

یکی از اصول مهم در اسباب کشی این است که جمع و جور کردن وسایل را از همان ابتدا شروع کنید و جمع و جور کردن وسایل را به روز آخر اسباب کشی موکول نکنید. بهتر است برای هر کدام از وسایل با توجه به جنسی که دارند از کارتن و نایلون حباب دار مناسب استفاده کنید و کم کم وسایلی که در چند روز اسباب کشی  استفاده از آنها ضروری نیست با صبر و حوصله بسته بندی کنید.

تهیه لیستی از وسایل

با تهیه کردن لیستی از وسایلی که در اسباب کشی باید با خود ببرید را تهیه کنید و با توجه به نام هر کدام در لیست از بسته بندی مخصوص  به همراه چسب آنها را بسته بندی کنید تا در زمان جابه جایی از بسته بیرون نیایند. تلویزیون ، سیستم صوتی، مایکروفر و دیگر لوازم برقی بهتر است در کارتن مخصوص به خود بسته شوند تا دقیقا مشخص شود کدام بسته مربوط به این وسایل است تا در نگهداری و جابه جا کردن آنها دقتت بیشتری شود.

تهیه کردن کارتن مناسب

کارتن ها از جمله وسایل اسباب کشی هستند که باید به درستی انتخاب شوند. به این نکته دقت داشته باشید که اندازه کارتن ها مناسب باشد در واقع بزرگی و کوچک بودن هر کدام از کارتن ها در جابه جا کردن و ایمنی وسایل اهمیت بالایی دارد. کارتن ها اهمیت بسزایی در ایمنی و جابه جایی وسایل خانه دارند به همین خاطر بیشتر افراد ترجیح می دهند از کارتن در جابه جا کردن وسایل خانه استفاده کنند.

جابه جا نکردن وسایل غیر ضروری

اگر خانه جدید امکانات بیشتری دارد و اینکه متراژ کوچکتری دارد بهتر است از بردن وسایل غیر ضروری به خانه جدید خودداری کنید بهتر است به جای بسته بندی این وسایل و اسباب کشی آنها به خانه جدید آنها را به سمساری محل خود بفروشید و هر کدام را با قیمت مناسب بفروشید.

شروع بسته بندی از اشپزخانه

همان طور که می دانید آشپزخانه و وسایل مورد استفاده در آن نسبت به سایر قسمت های خانه پیچیدگی بیشتری دارد در واقع در آشپزخانه از وسایل بیشتری استفاده می شود بهتر است از همان ابتدا وسایل آشپزخانه را یکی یکی بسته بندی کنید. اگر از همان ابتدا با استفاده از کارتن و نایلون حباب دار وسایل موجود در آشپزخانه را بسته بندی کنید بار زیادی را از دوش خود برداشته اید. کارتن و نایلون حباب دار برای بسته بندی وسایل آشپزخانه بسیار ضروری هستند و شما با خیال راحت می توانید به آرامی وسایل را در نایلون حباب دار و همچنین کارتن های مناسب بسته بندی کنید.

موکول کردن وسایل اتاق خواب در روزهای آخر

وسایل موجود در اتاق خواب اعم از سرویس خواب ابعاد و اندازه بزرگتری نسبت به دیگر وسایل دارد بنابراین زود خسته خواهید شد از طرفی جمع کردن این وسایل جلوی دست و پای شما را می گیرد پس برای اینکه اسباب کشی راحت تری داشته باشید بهتر است جمع کردن وسایل اتاق خواب را به روزهای آخر موکول کنید.

دقت داشتن به وسایل شکستنی

لیوان ها، آینه ها و تابلوها، آباژور، مجسمه ها، بشقاب شیشه ای و چینی و همچنین وسایل دکوری از جمله وسایلی هستن که نیاز به دقت بیشتری در اسباب کشی دارند به همین خاطر برای اسباب کشی این وسایل و اینکه در اثر برخورد این وسایل آسیبی به هیچ کدام وارد نشود بهتر است از کارتن استفاده کنید و در کارتن نایلون حباب دار و روزنامه قرار دهید البته اگر نایلون حباب دار دم دستتان باشد که بهتر است چرا که نایلون حباب دار به گونه ای طراحی شده است که در ایمنی وسایل نقش بسزایی دارد.

دسته بندی وسایل

دسته بندی وسایل نیز یکی از اصول اسباب کشی محسوب می شود که نباید به سادگی از آن گذشت به همین خاطر با توجه به لیستی که از قبل تهیه کردید وسایل را دسته بندی کنید و برای اینکه سر درگم نشوید و اینکه بهتر از وسایل مواظبت کنید بهتر است است هر وسیله را بر روی کارتن آن بنویسید تا در زمانی که به خانه جدید نقل مکان کردید راحت تر وسایل را پیدا کنید.

در آخر نیز از آشنایان و دوستان خود بخواهید تا در اسباب کشی شما را یاری کنند و یا اینکه می توانید از خدمات کارگران در مجموعه حمل بار بهره مند شوید.

ترفند اسباب کشی ایمن و راحت

وسایل لازم برای اسباب کشی

برای اینکه یک اسباب کشی راحت و بدون دردسری داشته باشید یا اینکه در زمان اسباب کشی از ایمنی وسایل اطمینان پیدا کنید بهتر است در ابتدای اسباب کشی اول وسایل لازم برای اسباب کشی را فراهم کنید. وسایلی همچون کارتن مناسب، چسب، نایلون حباب دار و سلفون از جمله وسایلی هستند که در زمان اسباب کشی باید وسایل را با استفاده از این موارد بسته بندی کرد. در کنار این وسایل از ماژیک برای نوشتتن روی کارتن و همچنین از جعبه های پلاستیکی یا چوبی برای حمل میوه نیز می توانید بهره مند شوید. این وسایل نام برده شده از جمله وسایلی هستند که شما باید برای رعایت کردن اصول اسباب کشی آنها را در ابتدای اسباب کشی فراهم کنید. شناخت شرکت هایی که وسایل اسباب کشی را فراهم می کنند اهمیت بالایی دارد به این خاطر که در زمان اسباب کشی به راحتی می توانید با این شرکت ها تماس برقرار کنید تا در اسرع وقت با کیفیت ترین وسایل اسباب کشی با قیمت مناسب به دستتان برسد. در ادامه به دو نوع وسایل اسباب کشی مهم و ضروری خواهیم پرداخت و مزایای هر کدام را بیان خواهیم کرد.

خرید کارتن اسباب کشی

کارتن یکی از لوازم ضروری در اسباب کشی به حساب می آید قطعا در هر خانه ای از بیشمار وسایل اعم از وسایل برقی و شیشه ای و …. استفاده می شود که بسته بندی هر کدام از این موارد باید دقت زیادی کرد. اگر کارتن لوازم برقی در انبار خانه موجود است که چقدر خوب می شود به این دلیل که تشخیص و ایمنی هر کدام راحتر انجام می شود. برای وسایل شیشه ای و سایر وسایل که کارتن ندارند هم می توانید از کارتن های مناسب استفاده کنید.

مزایای خرید کارتن در اسباب کشی

  • یکی از مزیت های اصلی استفاده از کارتن در اسباب کشی این است که از وارد آمدن و آسیب های جدی به وسایل جلوگیری می شود.
  • اسباب کشی راحتی خواهید داشت و بهتر می توانید وسایل را جابه جا کنید
  • کارتن به عنوان یک وسیله اسباب کشی زیاد گران نیست، می توان آن را به راحتی بازیافت کرد و  از طرفی وزن سبکی دارد بنابراین جابجایی آن راحت تر انجام می شود.
  • با استفاده از کارتن و نوشتن نام هر وسیله به راحتی می توانید در چیدمان خانه وسایل را در کمترین زمان در بین سایر وسایل پیدا کنید.

خرید نایلون  حبابدار

حمل و نقل هر نوع بسته، خواه شکننده باشد یا نه، همچنان نیاز به مراقبت بیشتری دارد در میان تمام مواد بسته بندی متعددی که می تواند از بسته ها محافظت کند، بسته بندی با کمک نایلون حباب دار مزایای متعددی برای بسته بندی اقلام دارد. نایلون حباب دار یکی از مواد بسته بندی  و یکی از موارد ترفند اسباب کشی ایمن و راحت است که موثر و کارآمد بودن آن ثابت شده است.

بسته بندی حباب دار یکی از بهترین مواد بسته بندی محافظ است که مزایای متعددی برای بسته بندی وسایل دارد که شامل موارد زیر است:

  • از وسایل در برابر ضربه محافظت می کند

در میان سایر مواد بسته بندی، چرا باید از نایلون های حباب دار استفاده کرد؟ صرفاً به این دلیل که می تواند از اقلام شما در برابر هر گونه ضربه محافظت کند از آنجایی که نایلون حباب های پر از هوا دارد، اجازه نمی دهد هیچ فشاری مستقیماً بر روی اقلام شما تأثیر بگذارد علاوه بر این، اثر متحرک حباب‌دار نایلون فشار را به سرعت بر روی وسایل کاهش می‌دهد. اگر می‌خواهید از بسته‌های خود در برابر لرزش و ضربه محافظت کنید، از چند لایه نایلون حباب‌دار استفاده کنید.

  • مناسب برای  بسته بندی سفارشی

اگر یک کالای بزرگ یا کوچک باشد بسته بندی نایلون حباب دار می تواند آن را محافظت و عایق کند بهترین چیز در مورد آن این است که می توانید آنها را به راحتی با استفاده از قیچی برش دهید تا به اندازه و فرم دلخواه خود برسید. اگر نیاز به بسته بندی یا محافظت از وسایل بزرگ را دارید، نایلون های حباب دار بزرگ توصیه می شود زیرا به اندازه کافی چکش خوار است تا کل جسم را بپوشاند.

  • استفاده آسان و صرفه جویی در زمان

یکی دیگر از بهترین مزایای استفاده از نایلون حباب دار برای بسته بندی محصولات این است که استفاده از آن پیچیده نیست. همانطور که از نام آن پیداست، تنها کاری که باید انجام دهید این است که آنها را روی وسایلی که برای ارسال نیاز دارید بپیچید. برای استفاده از پوشش حباب دار به ابزار یا وسیله خاصی نیاز ندارید علاوه بر این، از آنجایی که استفاده از آن آسان است، زمان زیادی را برای بسته‌بندی وسایلتان صرف نمی‌کند.

  • سبک وزن

ساختار آن عمدتاً حاوی هوا با چندین لایه پلاستیک سبک وزن برای دوام آن است یکی از دلایل ضروری استفاده از نایلون حباب دار، صرفه جویی بیشتر در هزینه های حمل و نقل است. یکی دیگر از مزایای نایلون حبابدار برای بسته بندی اقلام قیمت آن است به دلیل قیمت پایینی که دارد، می‌تواند برای اسباب کشی وسایل مناسب باشد.

ترفند اسباب کشی ایمن و راحت

نکات اسباب کشی خانه

به طور یقین اگر اصول و ترفند اسباب کشی ایمن و راحت را به درستی رعایت کنید اسباب کشی راحتری را در زمان کمتری خواهید داشت. اسباب کشی دارای نکات ریز و کاربردی است که باید به این نکات مهم و ضروری در اسباب کشی دقت داشته باشید. توجه به نکات مهم در اسباب کشی اهمیت بالایی دارد این نکات عبارت اند از:

  1. یکی از نکات مهم و ترفند اسباب کشی ایمن و راحت این است که در هر کارتن یک وسیله قرار دهید و از قرار دادن و فشار دادن چند وسیله در کارتن خودداری کنید
  2. در زمان بارگیری وسایل به این نکته دقت داشته باشید که وسایل شکستنی را در کنار وسایل سنگین قرار ندهید
  3. بهتر است با استفاده از ماژیک نام هر وسیله را بر روی کارتن بنویسید و برای جابه جایی بهتر کارتن ها را شماره گذاری کنید
  4. یک شخص را مسئول بررسی کردن مکان بارگیری وسایل کنید تا طبق شماره وسایل را بررسی و در کامیون قرار دهد.
  5. بعد از اسباب کشی تا زمانی که به طور کامل در خانه جدید مستقر نشدید کارتن ها را باز نکنید
  6. برای جلوگیری از آسیب دیدگی وسایل بهتر است از کارتن و نایلون حباب دار در بسته بندی استفاده کنید.
  7. بهتر است وسایل مهم و ضروری را در آخر بارگیری کنید چرا که این وسایل با دقت بیشتری از همان ابتدی جابه جایی از کامیون خارج خواهد شد.
  8. وسایلی را که می توان قطعات آن را از هم باز کرد از یکدیگر تفکیک کنید اما از قبل عکس آن را در گوشی خود ذخیره داشته باشید تا زمان سر هم کردن وسایل از آن استفاده کنید.
  9. مواد غذایی را در فریز قرار بدهید و خارج کردن آن را به روز آخر اسباب کشی موکول کنید تا خراب نشوند بهتر است وسایل از جمله لباس را چمدان قرار دهید تا بدین شکل از به هم ریختگی لباس ها در زمان بارگیری جلوگیری شود.
  10. استفاده از نایلون حباب دار  و کارتن و تهیه آن قبل از فرآیند اسباب کشی اهمیت بالایی دارد به همین دلیل در همان روزهای نخستین اسباب کشی کارتن و نایلون حباب دار را تهیه کنید.

سخن پایانی

توجه به نکات مهم اسباب کشی و رعایت اصول آن اهمیت بالایی در ایمنی وسایل در ترفند اسباب کشی ایمن و راحت دارد. با توجه به مزایای متعدد نایلون حبابدار و کارتن برای بسته بندی اقلام در اسباب کشی بهتر است از این دو وسیله به همراه دیگر وسایل از جمله چسب و ماژیک استفاده کنید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    3 × 3 =

    دسته بندی محصولات